SPM – bestaat 40 jaar

Feestlogo als basisDe Senioren Partij Maastricht vierde op zaterdag 24 november haar 40 jarig bestaan met een feestelijke jubileumbijeenkomst in Stay OK aan de Maasboulevard.

Voor de leden werden een drietal interessante rondleidingen georganiseerd. Verder was er een voordracht met discussie door Govert Derix over de rol van de Seniorenpartij in het verleden, vandaag en in de toekomst. De feestelijke bijeenkomst eindigde met een gezellig samenzijn.

Voor een sfeerimpressie van de feestelijke bijeenkomst, klik hier.

Geschiedenis

Aanleiding voor de oprichting van de partij in 1978 was het invoeren van een leeftijdsgrens van 65 jaar bij de toenmalige KVP (CDA), waarna een aantal leden een eigen, politieke partij begonnen: "de Gepensioneerden en Bejaardenpartij Maastricht". Later omgedoopt in Senioren Partij Maastricht. De Seniorenpartij is in 40 jaar uitgegroeid tot een algemene politieke partij, (dé stadspartij van Maastricht) voor iedereen die zich bij de gemeente Maastricht betrokken voelt en waar senioren in een breder en genuanceerd perspectief geplaatst worden. Een lokale politieke partij is immers medeverantwoordelijk voor alle besluiten die er in de raad genomen worden en die gaan zeker niet alleen over senioren.
De uitgangspunten van de partij zijn uitvoerig beschreven in het Stadsmanifest dat als basis diende voor het partijprogramma ten behoeve van de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. De samenstelling van de huidige vijf raadsleden en fractieleden onder leiding van fractievoorzitter John Steijns laat zien, dat er enthousiaste jonge mensen van deel uitmaken, die volop in het actuele leven van de Maastrichtse politiek staan.